Od roku 2002 jsme darovali částku 257 000 000 KčJak šel čas s Nadací O2
Pro média

Šestá vlna programu Think Big

Šestá vlna programu Think Big, který podporuje mladé lidi v realizaci jejich nápadů na pomoc komunitě, přinesla rekordní počet přihlášených projektů. Zajímá Vás, v jakém regionu jsou mladí lidé nejaktivnější, v jaké oblasti se nejčastěji angažují a odkud se o programu nejčastěji dozvídají? Podívejte se na následující statistiky.

Projekt Think Big Nadace Telefónica je v plném proudu a aktuálně probíhá jeho šesté „kolo“. Od října do prosince mohli mladí lidé ve věku od 15 do 26 let přihlašovat své projekty na podporu komunity a žádat o podporu až 70 tisíc korun.  Zájem o program zaznamenal rekordní počet přihlášek – o podporu žádá 655 projektových týmů z celé České republiky!

Stávající výzva v programu Think Big s sebou přinesla jednu novinku – mladí lidé mohli přihlašovat svůj projekt ve dvou úrovních. Level 1 je určen nováčkům v  programu a méně zkušeným mladým lidem, Level 2 pak těm, kteří v programu v minulosti již podporu získali a chtěli přihlásit nový či rozšířit původní projekt. Nově se kromě týmů mohli do Levelu 1 hlásit se svými nápady i jednotlivci.

„Do Levelu 1 přišlo 457 přihlášek, do Levelu 2 pak 198. Celkem přihlásili mladí lidé do programu Think Big o 288 přihlášek více než v předchozí výzvě. Přihlášené projekty jsou hodně rozmanité, o čemž svědčí i statistiky z přihlášek,“ říká Klára Tichá, manažerka Nadace Telefónica. Od 15. ledna 2014 zasedne během dvou týdnů devět hodnoticích komisí, které rozhodnou o osudu všech přihlášených projektů.

„Již tradičně je nejvíce přihlášených projektů zaměřených na volnočasové aktivity, následují kulturní a sportovní projekty. Nejméně projektů podali mladí lidé z oblasti lidských práv a multikulturní tématiky, ani v této oblasti však není počet přihlášek zanedbatelný,“ říká Klára Tichá. Za nejčastější formu realizace volí mladí lidé jednorázové akce – festival, divadlo, závody nebo výstavu. Oblíbená je také úprava veřejných prostor.

Každá vlna programu Think Big je podpořena mediální kampaní. Mladí lidé se však o programu nejčastěji dozvídají od svých kamarádů, druhou příčku obsadil internet.

„Máme radost, že několik mladých lidí k přihlášení projektu inspiroval projekt Think Big School. Jde o jednodenní workshop pro studenty středních škol, který má za cíl podpořit jejich podnikavého ducha, orientaci v současném světě digitálních technologií a důvěru ve vlastní nápady,“ popisuje Klára Tichá. Za rok fungování tohoto projektu se ho zúčastnilo 1300 studentů z 50 středních škol po celé ČR.

ZPĚT na seznam